Hvorfor bør jeg bruke facebook pixel når jeg skal annonsere på facebook?

Hvorfor bør jeg bruke facebook pixel når jeg skal annonsere på facebook?

Facebook pixel omtales ofte som ”de skjulte kreftene”. Fanbooster har omtalte dette tidligere.

De omtaler det som ”skjulte krefter” fordi du kan spore folk og deres handlinger på nettstedet ditt ved hjelp av Facebook pixel, og dette kan gjøres selv om personen ikke er logget inn på Facebook.

Hvordan fungerer det?

Du har sikkert hørt om pixel, og har kanskje planer om å ta det i bruk i nær fremtid.

Med enkle triks kan du nemlig utvide målgruppen din på Facebook, selv om de kun er logget på ditt nettsted og ikke Facebook.

Når du har satt opp pixel, starter prosessen med å plukke opp kundeidentifikatorer som e-post og telefonnummer som du samler inn fra ditt nettsted. Pixel kan plukke opp informasjon under registrering, kontopåloggings eller utsjekking. Informasjon kan til og med plukkes opp når kundene åpner nyhetsbrevet. Så lenge du har satt opp pixel som kan identifisere informasjon som e-post og / eller telefonnummer, kan dette overføres til Facebook for så å finne og matche informasjon til en Facebook-profil.

Det hevdes at målgruppen kan utvides med 20 prosent ved å gjøre dette, og din kampanje øker dermed rekkevidde og treffsikkerhet.

Båtbyrået kan hjelpe deg med å kjøre kampanjer på Facebook. Ta kontakt for tilbud.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *